فروش و تعمیرات ماشینهای اداری
  • کد اقتصادی

    با ارائه فاکتور رسمی

  • گواهی ارزش افزوده

    ارائه گواهی ارزش افزوده

  • شماره ثبت

    522692

  • کد اقتصادی

    با ارائه فاکتور رسمی

  • گواهی ارزش افزوده

    ارائه گواهی ارزش افزوده

  • شماره ثبت

    522692

4.5/5 - (10 امتیاز)

فروش لامپ ویدئو پروژکتور

 

لامپ ویدئو پروژکتور-ایده گسترش

 

لامپ ویدئو پروژکتور:

فروش لامپ ویدئو پروژکتور

با توجه به مصرفی بودن لامپ ویدئو پروژکتور  و پایان عمر این قطعه پس از مدت زمانی مشخص نیاز به تعویض لامپ دیتا پروژکتور از مسائلیست که کاربران اغلب با آن مواجه می شوند.

شرکت ایده گسترش ضمن ارائه خدمات پس از فروش مربوط به ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک، ان ای سی، سونی، اپتما، اپسون و ویویتک، آماده عرضه لامپ انواع ویدئو پروژکتورهای دیگر نیز می باشد.

لامپ ویدئو پروژکتورهای هیتاچی، ایسر، بنکیو، سانیو، شارپ، میتسوبیشی، پروکسیما، پاناسونیک، اپسون و … به همراه امکان سرویس و تامین قطعات و تعمیر تخصصی همه برندهای مذکور از جمله خدمات قابل ارائه توسط  شرکت ایده گسترش است.

آندسته از مشتریان گرامی که از پایان یافتن طول عمر لامپ دستگاه خود اطمینان حاصل نموده اند

می توانند با اعلام مارک و مدل دستگاه خود به واحد فنی شرکت، از موجودی و قیمت لامپ ویدئو پروژکتور مورد نظر خود اطلاع حاصل نمایند.

ضمنا سرویس و تعمیر همه برندهای دیتا پروژکتور از جمله خدمات قابل ما می باشد.

 

جهت خرید انلاین لامپ ویدئو پروژکتور کلیک نمایید

فروش لامپ ویدئو پروژکتور

نکات:

لازم به ذکر است لامپ یک دیتا پروژکتور جزء اصلیترین و در عین حال گرانترین قطعات این دستگاه است ولی در خصوص همه ویدئو پروژکتورها تعویض لامپ توصیه نمی گردد.

گاهی پس از پایان عمر لامپ دیتا پروژکتور های پرتابل و ارزان قیمت، با توجه به قیمت نسبتا بالای لامپ، بهتر است دیتا پروژکتور جدیدی خریداری گردد.

با توجه به اینکه بیشتر نقصهای فنی مربوط به لامپ ویدئو پروژکتورهاست توصیه می شود در هنگام کاهش نور و یا مواجه شدن با آلارم تعویض لامپ، سریعا دستگاه را به واحد فنی ارسال نمایید.

چرا که گاهی ترکیدگی لامپ در داخل ویدئو پروژکتور موجب آسیب رسیدن به بخشهای دیگر دستگاه نیز می گردد. رعایت اصول استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور می تواند در افزایش طول عمر دستگاه بسیار موثر باشد.

نکات مهم تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

 

پایان عمر لامپ پروژکتور از متداولترین عیوبی ست که برای این دستگاهها اتفاق می افتد .ولی دقت نمایید که همیشه عدم پخش تصویر به معنای پایان کار لامپ نیست و ممکن است کارشناس فنی مربوطه نقص دیگری با برآورد هزینه کمتر برای دیتا پروژکتور تشخیص دهد.

ویدئو پروژکتور علاوه بر استفاده صحیح توسط کاربران به سرویس و نگهداری به موقع ( سالی یک الی دو بار بسته به میزان و محیط استفاده از آن ) نیاز دارد.

بنابراین توصیه می شود به آن همچون سایر لوازم الکترونیکی رایجتان نگاه نکرده و سرویس ویدئو پروژکتور خریداری شده از مراکز معتبر را به کارشناسان فنی آن ارجاع دهید.

از تعویض لامپ توسط افراد غیر کارشناس و تعمیرکاران غیر مجاز جدا خودداری نمایید.

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور بدون سرویس کامل ویدئو پروژکتور اعم از خارج کردن قطعات شکسته لامپ، تمیز نمودن ال سی دی ها، فیلترها، قسمت اپتیک و تنظیم مجدد نرم افزاری پروژکتور، باعث کم اثری و بهره کم لامپ شده و در مواردی میتواند منجر به آسیب دستگاه گردد.

از خرید لامپهای ارزان قیمت طرح خودداری نمایید.

شاید این لامپها در ابتدای امر مقرون به صرفه به نظر برسند ولی می توانند باعث نوسانات برق شده و منجر به آسیب دیدن سایر قطعات و مولفه های داخلی ویدئو پروژکتور شوند.

معمولا قیمتهای خیلی ارزان که در خصوص لامپ پروژکتور اعلام می شوند مربوط به مغزی لامپ هستند نه لامپ کامل.

اینکار موجب عمر لامپ بسیار پایین شده و احتمال آسیب به دستگاه را بسیار بالا می برد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بعد از تعویض لامپ – به شرط سرویس کامل ویدئو پروژکتور – کاربران کیفیت تصویر و نوری معادل ۷۰ درصد تصویر اولیه دیتا پروژکتور خود دریافت می کنند. علت این امر استهلاک سایر قطعات ویدئو پروژکتور است.

سعی کنید با دقت نظر در ساعت کارکرد لامپ، یا چراغ آلارم لامپ و یا هنگامیکه نور ویدئو پروژکتور ضعیف می شود.

قبل از ترکیدن لامپ داخل دستگاه، آنرا جهت تعویض به تعمیرگاه ارسال نمایید.چرا که جیوه لامپ ترکیده شده می تواند به مدارات و سایر بخشهای دستگاه آسیب وارد کند و منجر به بالا رفتن هزینه شود.

چرا لامپ پروژکتور شما روشن نمی شود؟

لامپ یک ویدئو پروژکتور از یک قاب (قاب)، یک لامپ (لامپ) و اتصالات تشکیل شده است. چندین علامت می تواند از خرابی یک لامپ خبر دهد. رایج ترین آنها عبارتند از:

لامپ یکی از شکننده ترین اجزای یک ویدئو پروژکتور است. این لامپ که به ویژه در برابر ضربه حساس است و در طول هر بار استفاده بسیار تحت فشار قرار می گیرد، در نهایت فرسوده شده و روشن نمی شود. ذرت دلایل متعددی نیز ممکن است علت شکست آن باشد:

عمر لامپ پروژکتور نزدیک به پایان است

لامپ پروژکتور دارای عمر از پیش تعریف شده توسط سازنده است تا در صورت فرسودگی بیش از حد دستگاه شما از هرگونه خطری برای دستگاه شما جلوگیری کند. این طول عمر توسط یک شمارنده استفاده زمان بندی می شود. وقتی عمر لامپ شما رو به پایان است دیگر نمی تواند روشن شود و باید تعویض شود. اکثر لامپ های پروژکتور بسته به استفاده از آنها بین 2000 تا 6000 ساعت عمر می کنند. در واقع، زمان استفاده از آن را می توان با تنظیم حالت مصرف آن در حالت اقتصادی افزایش داد. امروزه برخی از فناوری های لامپ می توانند طول عمر بیش از 20000 ساعت و تا 30000 ساعت را نمایش دهند.

طول عمر لامپ در دفترچه راهنمای کاربر مدل پروژکتور خود را بررسی کنید، سپس آن را با میزان استفاده که معمولاً در منوی اطلاعات پروژکتور شما یافت می شود مقایسه کنید. توجه : بسته به مدل پروژکتور شما، اطلاعات ممکن است در منوی دیگری پیدا شود. برای پیدا کردن آن از مراجعه به دفترچه راهنمای کاربر خود دریغ نکنید. همچنین توجه داشته باشید که وقتی از شمارنده استفاده فراتر رود، در اکثر پروژکتورها نشانگر لامپ قرمز روشن می شود .

 

از کجا متوجه شویم لامپ ویدئو پروژکتور طرح هست یا اورجینال :

شکل و ظاهر لامپ :

تفاوت لامپ های ویدئو پروژکتور  در طرح و اصلی در شکل زیر را نشان داده ایم

 

در عکس بالا ، لامپ ویدئو پروژکتور ET-LAD60 را نشان داده شده است 

در این لامپ تفاوت ظاهری کاملا مشخص است . 

 

 در برخی مدل ها هم به صورت زیر می باشد : 

 

 

در این مدل سه نوع لامپ می باشد 

لامپ اول : هیچ مشخصه ای در لامپ نوشته نشده و این لامپ طرح می باشد.

لامپ دوم : نوشته به صورت چاپی می باشدو این لامپ اورجنال می باشد و کیفیت این لامپ از لامپ قبلی خیلی بالاتر است.

لامپ سوم : نوشته به صورت حک شده می باشد و این لامپ اورجینال و کیفیت این لامپ  از همه لامپ های قبلی بالاتر می باشد .

 

 

لامپ سوخته است

هنگامی که لامپ پروژکتور روشن نمی شود اما دستگاه صدا (روشن شدن فن، صدای روشن شدن و غیره) منتشر می کند، به احتمال زیاد لامپ سوخته است . در واقع، پس از چندین ساعت استفاده، جای تعجب نیست که لامپ فرسوده شود و در نهایت خراب شود.

برای اطمینان از اینکه لامپ پروژکتور دیگر به دلیل لامپ روشن نمی شود، باید لامپ را از دستگاه خارج کنید، سپس رشته لامپ را بررسی کنید. این یکی نباید ترکیده باشد. همچنین می توانید به آرامی و به آرامی لامپ را در نزدیکی گوش خود تکان دهید. اگر صدایی شنیدید، به این معنی است که رشته لامپ پریده است. اگر چنین است، پس لامپ را تعویض کنید.

لامپ پروژکتور معیوب است

هنگامی که لامپ ویدئو پروژکتور شما روشن نمی شود ، مشکل می تواند ناشی از خرابی دومی به دلیل عوامل مختلف باشد :

اولین قدم این است که مطمئن شوید لامپ پروژکتور دیگر فقط به دلیل تماس بد کانکتورها روشن نمی شود. برای انجام این کار، لامپ را باز کرده و دوباره ببندید.

اگر لامپ پروژکتور دوباره روشن نشد، به احتمال زیاد معیوب است. در این حالت، همچنین می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود و سنسور حرارتی را فعال کند که به طور خودکار پروژکتور را خاموش می کند. در تمام موارد، زمانی که لامپ معیوب است، لازم است کل لامپ (قاب + لامپ) تعویض شود .

نکته: اصولاً اگر نشانگر لامپ قرمز روشن شود، معیوب بودن لامپ را تایید می کند.

ساعت کارکرد لامپ ریست نشده است

شما قبلاً لامپ پروژکتور خود را تعویض کرده اید و هنوز روشن نمی شود ، ممکن است شمارنده مصرف را تنظیم مجدد نکرده باشید . همانطور که قبلاً دیدیم، وقتی لامپ از تعداد ساعات مشخصی استفاده می‌کند، کار نمی‌کند. بنابراین بررسی کنید که شمارنده لامپ پروژکتور شما روی “0” تنظیم شده باشد.

بسته به مدل، روش ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاع از نحوه تنظیم مجدد شمارنده، به دفترچه راهنمای کاربر مطابق با کتابچه راهنمای شما مراجعه کنید.

لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور که از دو قسمت تشکیل شده اند 

مغزی :

 

مغزی لامپ ویدئو پروژکتور - فروشگاه اینترنتی پیشرو آوران

قسمت اصلی  لامپ ویدئو پروژکتور مغزی آن می باشد که با انتشار و تولید نور پرقدرت می تواند نور کافی که بسته به ویدئو پروژکتور و قدرت آن تامین نماید.

معمولا از گاز متان و یا دیگر گاز ها استفاده می شوند. (قابل توجه است که این گاز ها بسیار سمی می باشند )

 

فریم یا مکان مغزی

 

شیشه ای که مغزی را نگاه میدارد باید در برابر حرارتی بسیار مقاوم باشد چون حرارتی که موقعه روشن شدن مغزی میدهد حدود 300 درجه می باشد .

وظیفه دیگر نگهدارند مغزی ، متمرکز کردن نور می باشد.

هت خرید انلاین به ادرس زیر مراجعه نمایید

 

www.pishroavaran.ir

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به ایده گسترش پارسا الکترونیک می باشد
error: با عرض معذرت