Written by اقای فلاحی بر آوریل 29, 2022 در کاغذ خرد کن همه مطالب

چگونه کاغذ خردکن را روغن کاری کنیم؟

نکته نگهداری دستگاه خردکن : خردکن خود را با یک ساندویچ کاغذی روغنی تمیز کنید .

آیا دستگاه خردکن شما صداهای عجیبی تولید می کند؟ آیا دستگاه خردکن کندتر از حد معمول خرد می شود؟ سپس به نظر می رسد که خردکن شما نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارد. نکات نگهداری را در زیر بررسی کنید.

ابزار تعمیر و نگهداری کاغذ خردکن

 

مرتباً دستگاه کاغذ خردکن خود را با روغن یا ورقه های روان کننده نگهداری کنید تا دستگاه در بهترین حالت قرار گیرد.

 

یک کاغذ خردکن جدید که تازه از جعبه خارج شده است بسیار نرم کار می کند و اسناد شما را مانند یک چاقو در کره برش می دهد. اما با گذشت زمان، خواهید دید که دستگاه خردکن کمی زنگ زده می شود. برای اینکه دستگاه خردکن خود را طوری کار کند که تازه از جعبه بیرون آمده است، باید به طور مرتب تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

دلیل اصلی صداهای عجیب و غریب و سرعت کندتر برش این است که گرد و غبار و ذرات کاغذ به مرور زمان بین تیغه های برش چرخان خردکن شما جمع می شوند. فرآیند برش کاغذ باعث ایجاد این گرد و غبار می شود. یک راه برای حل این مشکل این است که کاغذ خردکن خود را روغن کاری کنید. روغن تضمین می کند که تیغه های برش نرم کار می کنند و تیغه ها را برای مدت زمان طولانی تری در شرایط خوبی نگه می دارید.

دستگاه کاغذ خردکن خود را اغلب روغن کاری کنید، این کار به جلوگیری از گیر کردن کاغذ کمک می کند.

 

آیا کاغذ خردکن ها نیاز به روغن کاری دارند؟

بله، هر کاغذ خردکن برای حفظ کارکردن به روانکاری نیاز دارد. روغن کاری منظم کاغذ خردکن خود با یک روان کننده معتبر کاغذ خردکن باعث بهبود طول عمر و عملکرد دستگاه خردکن شما می شود. می توانید از روغن یا برگه های روان کننده برای روغن کاری خردکن خود استفاده کنید.

برگه روان کننده ورقی است که از قبل روغن کاری شده است که می توانید با خردکن خود آن را خرد کنید. ورق شبیه یک پاکت است. می توانید این بسته را به طور کامل با خردکن خود خرد کنید تا تیغه های برش خردکن خود را روغن کاری کنید.

 

اما، چند وقت یکبار و چه زمانی باید کاغذ خردکن خود را با روغن یا روان کننده و ورق های تیزکننده روغن کاری کنید؟ 

 

هر چند وقت یکبار باید کاغذ خردکن خود را روغن کاری و تمیز کنید؟

قاعده کلی این است: وقتی سطل جمع آوری پر است یا بعد از استفاده شدید از خردکن، خردکن خود را با روغن خردکن رسمی روغن بزنید. روغن کاری دستگاه خردکن، تیغه ها را صاف نگه می دارد و دوام مطلوب را تضمین می کند. علاوه بر این، اگر صاحب یک “خردکن ریز برش” هستید، باید آن را بیشتر از یک “خردکن متقاطع” معمولی روغن کاری کنید.

لطفاً برای دستورالعمل نحوه روغن کاری خردکن خود به دفترچه راهنما نیز مراجعه کنید. برخی از خردکن‌ها دارای «عملکرد روغن خودکار» هستند. این خردکن ها فرآیند روغن کاری را به تنهایی انجام می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وجود روغن کافی در محفظه مطمئن شوید.

3 روش روغن کاری خردکن

راهنمای ما در زیر شامل سه روش کلی برای روغن کاری خردکن شما می باشد.

  1. روش مستقیم
  2. روش غیر مستقیم
  3. برگه های روان کننده

1) روش مستقیم

روش مستقیم شامل ریختن روغن رسمی به طور مستقیم در ورودی کاغذ است. برای این روش به شما توصیه می کنیم که از یک بطری با دهانه باریک استفاده کنید تا روغن را بدون ریختن در دهانه آن بریزید. به این صورت روغن را می‌مالید:

  1.  روغن دان را در دهانه کاغذ خردکن بگیرید.
  2. عملکرد معکوس کاغذ خردکن را بچرخانید/ نگه دارید و آن را به مدت 10 ثانیه روشن نگه دارید.
  3. کاغذ خردکن را خاموش کنید.
  4. روان کننده را مستقیماً در ورودی کاغذ از سمت چپ به سمت راست با یک حرکت صاف بریزید.
  5. خردکن را روشن کنید و اجازه دهید نیم دقیقه (بدون کاغذ) خرد شود.
  6. تیغه ها و خردکن با موفقیت روغن کاری شدند!

2) روش غیر مستقیم: ساندویچ روغن

با این روش روغن را به صورت ضربدری روی یک ورق کاغذ سفید A4 می زنید. بگذارید کمی خیس بخورد و یک کاغذ دیگر روی آن قرار دهید. اکنون شما یک “ساندویچ روغن” ایجاد کرده اید.

  1. دو ورق کاغذ A4.
  2. یک خط نازک روغن را از بالا سمت چپ به سمت راست پایین ورق بزنید. و از بالا سمت راست به سمت چپ پایین. دقت کنید که کاغذ را کاملاً با روغن آغشته نکنید.
  3. اجازه دهید روغن برای چند ثانیه در کاغذ خیس بخورد.
  4. یک ورق A4 دیگر بردارید و آن را روی طرف روغن کاری شده دیگر کاغذ A4 قرار دهید. شما اکنون یک “ساندویچ روغن” درست کرده اید.
  5. عملکرد معکوس خردکن را روشن کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  6. کاغذ خردکن خود را در موقعیت عادی خود قرار دهید.
  7. حالا دو ورق کاغذ یا “ساندویچ روغن” را در خردکن خرد کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن از ساندویچ کاغذی نریزد.
  8. عملکرد معکوس را روشن کنید و اجازه دهید خردکن نیم دقیقه دیگر بچرخد تا تیغه ها به خوبی روغن کاری شوند.
  9. شما با موفقیت دستگاه خردکن را روغن کاری کرده اید.

3) ورق های روان کننده یا ورق های روغن

علاوه بر روغن خردکن می توانید از برگه های روغنی نیز استفاده کنید. یک برگه روان کننده به نظر می رسد یک پاکت نازک با یک ورق کاغذ روغنی در آن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورق روان کننده را خرد کنید. به نظر می رسد کاملا شبیه به “ساندویچ” همانطور که در بالا توضیح دادیم.

  1. یک ورق روغنی بردارید.
  2. عملکرد معکوس یا معکوس را روشن کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  3. خردکن خود را در موقعیت عادی خود قرار دهید.
  4. برگه روان کننده را خرد کنید.
  5. عملکرد برگشت یا معکوس را روشن کنید و اجازه دهید خردکن نیم دقیقه دیگر کار کند تا تیغه ها به خوبی روغن کاری شوند.
  6. شما با موفقیت دستگاه خردکن را روغن کاری کرده اید.

کدام روش را پیشنهاد می کنیم؟

ابتدا باید راهنمای سازنده را در مورد نحوه روغن کاری خردکن خود بررسی کنید. اگر روش دقیقی وجود ندارد، توصیه می کنیم از روش غیر مستقیم استفاده کنید. به این ترتیب ریزش روغن روی دستگاه خود و استفاده از روغن اضافی را به حداقل می رسانید.

برای ایمنی خود، همیشه باید از روغن یا روان کننده کاغذ خردکن برای روغن کاری کاغذ خردکن خود استفاده کنید. هنگام استفاده از نوع دیگری از روغن، در خطر آتش گرفتن دستگاه خردکن شما هستید.

سوالات متداول و نکات

روغن خرد کن چیست؟

روغن کاغذ خردکن نوع خاصی از روان کننده برای تیز کردن و روانکاری تیغه های برش دستگاه خردکن می باشد. مهم است که از روغن کاغذ خردکن رسمی برای خردکن خود استفاده کنید که در حالت ایده آل از همان مارک است. استفاده از روان کننده روغن عمومی یا اسپری سیلیکون برای روغن کاری خردکن خود توصیه نمی شود.

از روغن های aerosol برای روغن کاری خردکن خود استفاده نکنید . این گونه روان کننده ها بر پایه نفت هستند و می توانند خطر آتش سوزی جدی باشند.

چه زمانی نیاز به روغن کاری خردکن دارید؟

به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می شود وقتی سطل زباله خردکن را خالی می کنید، خردکن خود را روغن کاری کنید. همچنین، زمانی که از خردکن به شدت استفاده می کنید، توصیه می شود تیغه ها را روغن کاری کنید.

به خاطر داشته باشید که خردکن های ریز برش بیشتر از خردکن های برش متقاطع و نواری نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

یرگه های روان کننده چیست؟

برگه های روان کننده پاکت هایی هستند که با اعمال روغن کاری بر روی تیغه های برش به افزایش عمر دستگاه کمک می کنند، این به کاهش اصطکاک کمک می کند و تیغه ها را تیز و تمیز نگه می دارد. به سادگی ورق را داخل دهانه تغذیه خردکن خود وارد کنید تا تیغه ها روغن کاری شوند.

مزیت برگه های روان کننده کاغذ خردکن نسبت به روغن خردکن معمولی این است که استفاده از آن راحت تر است. شما زحمت استفاده از بطری با روغن مایع را ندارید که باید داخل دهانه تغذیه خردکن خود بریزید. فقط یک ورقه روغن کاری بگیرید و آن را خرد کنید، این تنها کاری است که باید انجام دهید. دیگر از چکه و ریزش خبری نیست.

کیسه های خرد کن چیست؟

بیشتر کاغذ خردکن‌ها دارای محفظه‌ای هستند که کاغذ خرد شده در آن می‌افتد. وقتی سطل زباله پر شد، باید آن را خالی کنید تا دوباره از خردکن خود استفاده کنید. اما کاغذهای خرد شده را کجا دور بریزید؟

شما می توانید سطل زباله را در سطل زباله دیگری خالی کنید، اما به احتمال زیاد کف شما با تکه های کاغذ کوچک و گرد و غبار ختم می شود. اگر می خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، توصیه می کنیم از کیسه های کاغذ خردکن استفاده کنید.

می توانید این کیسه ها را داخل سطل زباله خردکن خود آویزان کنید. وقتی دستگاه خردکن پر شد، فقط باید کیسه خردکن را بردارید و کیسه را ببندید.

قبل از خرید کیسه های خردکن، مطمئن شوید که کیسه ها ظرفیت مناسبی برای خردکن شما دارند. دفترچه راهنمای کاربر دستگاه کاغذ خردکن خود را بررسی کنید تا از ظرفیت سبد زباله، به عنوان مثال، 4 گالن مطلع شوید.

خردکن خود را تمیز نگه دارید

مطمئن شوید که دستگاه کاغذ خردکن اسناد خود را از گرد و غبار و تکه های کوچک کاغذ تمیز نگه دارید. به دلیل خرد شدن کاغذ، گرد و غبار بین تیغه های برش جمع می شود.

پس از مدتی، گرد و غبار و مقدار کمی کاغذ ممکن است بین لبه ها گیر کند که به عملکرد آسیب می رساند. می توانید از جاروبرقی برای حذف گرد و غبار و ذرات کاغذ از دهانه تغذیه و تیغه های برش استفاده کنید.

روغن کاغذ خردکن از چه چیزی ساخته شده است؟

 

آیا می توانید از WD-40 برای روغن کاری خردکن استفاده کنید؟

خیر، استفاده از WD-40 یا سایر روان کننده های جهانی یا روغن های نافذ برای روانکاری خردکن خود توصیه نمی شود. همچنین روغن نباتی یا نوع دیگری از روغن ژنریک برای استفاده به عنوان روان کننده برای خردکن شما توصیه نمی شود.
همیشه از روغن خردکن رسمی استفاده کنید. لطفاً دفترچه راهنمای کاربر خردکن خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه نوع روغنی توسط سازنده توصیه می شود.

آیا می توانید تیغه های کاغذ خردکن را تیز کنید؟

نه، شما نمی توانید تیغه های یک خردکن را خودتان تیز کنید. می توانید در مورد استفاده از فویل آلومینیومی یا ورق های تیزکن فلزی برای تیز کردن تیغه های خردکن خود در اینترنت بخوانید. اما این یک روش توصیه شده برای تیز کردن چاقوها نیست.

پیشگیری از مشکل بهتر از یافتن راه حلی برای مشکل است. بنابراین، برای جلوگیری از کند شدن تیغه‌های خردکن، تعمیر و نگهداری منظم دستگاه خردکن با روغن کاری خردکن و حذف ذرات کاغذ و گرد و غبار مسدود شده در دهانه تغذیه ضروری است.

یک دستگاه کاغذ خردکن چقدر باید دوام بیاورد؟

همه چیز به کیفیت دستگاه خردکن و نحوه استفاده اپراتور از دستگاه خردکن بستگی دارد. همیشه دستورالعمل های استفاده از خردکن را که می توانید در دفترچه راهنمای سازنده پیدا کنید، دنبال کنید.

مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از حداکثر مقدار اسنادی که می توانید در هر پاس وارد کنید، نوع موادی که خرد می کنید، و هر چند وقت یکبار خردکن را با روغن یا ورق روان کننده خردکن تمیز می کنید. ورق های روان کننده دستگاه خردکن شما را در بهترین حالت نگه می دارد.

ترک نظر