1. کاغذ خردکن من گیر کرده است. چگونه یک کاغذ خردکن را تعمیر و رفع گیر کنیم؟

کاغذ خردکن جمد-نحوه حل گیر کاغذ

علائم گیر کردن کاغذ

چگونه می توان یک کاغذ خردکن گیر کرده را جدا کرد؟ پارگی یا گرفتگی دستگاه خردکن یکی از رایج ترین و آزاردهنده ترین مشکلاتی است که یک دستگاه کاغذ خردکن می تواند داشته باشد و بسته به مدل و ساخت دستگاه خردکن، به روش های مختلفی بروز می کند.
برخی از کاغذ خردکن های رده بالاتر دارای یک نشانگر نور هستند که به کاربران نشان می دهد چه زمانی گیر کرده است یا حتی چه زمانی به دلیل بیش از حداکثر بار گیر می کند. با این حال، حل گیر کردن کاغذ معمولاً توسط خودتان خیلی سخت نیست.

اگر دستگاه خردکن شما گیر کرده یا گرفتگی دارد، ممکن است با این علائم ظاهر شود:

  • کاغذ را به طور کامل خرد نمی کند.
  • گیر کردن در  معکوس چرخیدن.
  • ایجاد صداهای عجیب و غریب ساییدن یا صدای بلند.
  • نکشیدن کاغذ یا فقط کشیدن آن از یک طرف.
  • نشانگرهای چشمک زن که شما را از گیر کردن کاغذ مطلع می کند.
  • کاغذ خردکن فقط به صورت معکوس کار می کند.

تعمیر سریع

برای رفع گیر کردن کاغذ، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که هرگز انگشتان خود را نزدیک تیغه ها یا دهانه تغذیه قرار ندهید. همچنین، دفترچه راهنمای کاربر کاغذ خردکن خود را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه نکاتی را برای حل گیر کاغذ به شما می دهد.

قبل از اینکه خردکن مسدود شده را خاموش کنید و به تیغه ها نزدیک شوید، سعی کنید از عملکرد معکوس اکثر کاغذ خردکن ها استفاده کنید. چرخش معکوس در برخی موارد می تواند مشکل ساده را حل کند. اگر کمکی نکرد یا کاغذ خردکن شما عملکرد معکوس ندارد، سعی کنید آن را خاموش کرده و از برق جدا کنید.

سپس می توانید با یک موچین شروع به کندن تکه های کاغذی که باعث خارج شدن گیر کردن تیغه ها می شود، کنید. در برخی موارد، به آرامی کار کردن جاروبرقی به موازات لبه ها (در مجاورت آنها اما بدون تماس با آنها) می تواند گرد و غبار و ذرات کاغذ را بمکد که می تواند باعث گیر کردن نیز شود.

تیغه های برش کاغذ خردکن تمیز شده

کاغذ خردکن خود را دوباره روشن کنید و بررسی کنید که آیا کاغذ خردکن گیر نکرده است. اگر چنین است، تیغه های کاغذ خردکن را نیز روغن کاری کنید تا مطمئن شوید که تیغه های برش صاف کار می کنند.

اگر پس از استفاده از این توصیه، دستگاه خردکن شما همچنان گیر کرده است، لطفاً به منابع زیر مراجعه کنید، که این مشکل را عمیق‌تر حل می‌کنند.

 

چگونه از گیر کردن کاغذ جلوگیری کنیم:

 

2. کمک کنید! خردکن من از کار افتاد. آیا کاغذ خردکن ها می توانند بیش از حد گرم شوند؟

کاغذ خردکن-حرارت بیش از حد-زمان اجرا-سرد شدن

علائم گرمازدگی

آیا دستگاه کاغذ خردکنی دارید که خرد نکند؟ بسیاری از مردم نمی دانند که اکثر کاغذ خردکن ها حداکثر زمان کار را دارند زیرا موتور آنها در اثر خرد کردن گرم می شود. حداکثر زمان کار به این معنی است که اگر یک کاغذ خردکن برای مدت طولانی متوالی استفاده شود، دستگاه در نهایت خاموش می شود تا خنک شود.

حداکثر زمان اجرا و دوره خنک شدن در هر کاغذ خردکن متفاوت است، اما این موارد معمولاً در کتابچه راهنمای کاربر دستگاه شما مشخص شده است. همچنین کاغذ خردکن هایی وجود دارند که می توانند به طور مداوم کار کنند، بنابراین حداکثر زمان کار وجود ندارد. این دستگاه ها از نوع سنگین و کاغذ خردکن های صنعتی هستند.

بنابراین، اگر کاغذ خردکن شما در وسط کار خرد کردن ناگهان از کار افتاده است اما به نظر نمی رسد که گیر کرده باشد، این احتمال وجود دارد که در حال استراحت باشد تا خنک شود. معمولاً ظرف 30 دقیقه بعد از اینکه خنک شود، دوباره راه اندازی می شود.

اگر کاغذ خردکن شما پس از مدت زمان خنک کاری تعریف شده دوباره راه اندازی نشود، ممکن است مشکل دیگری داشته باشد، مانند گیر کردن کاغذ یا سطل کامل کاغذ، که هر دو به راحتی حل می شوند. با این حال، بدترین سناریو برای خردکن زمانی است که نقص فنی یا موتوری داشته باشد، که برای آن باید با سازنده تماس بگیرید. اما بیایید امیدوار باشیم که اینطور نباشد.

تعمیر سریع

متأسفانه، اگر کاغذ خردکن شما بیش از حد گرم شده است و تصمیم گرفته است که مدت زمان کوتاهی داشته باشد، نمی توانید کار زیادی انجام دهید. خاموش شدن یک اقدام امنیتی کاغذ خردکن برای جلوگیری از آسیب به موتور دستگاه است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را برای مدتی به حال خود رها کنید (راهنمای خود را بررسی کنید تا ببینید چند دقیقه است) و بعداً دوباره امتحان کنید. همچنین در آینده سعی کنید از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.
اگر دستگاه کاغذ خردکن شما اغلب بیش از حد گرم می شود، احتمالاً نشانه آن است که به یک کاغذ خردکن سنگین تر نیاز دارید ، که بهتر با نیازهای شما مطابقت دارد و می تواند برای یک جلسه طولانی تر، مقدار بیشتری کاغذ را خرد کند. با این وجود، در اینجا منابعی وجود دارد که اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه می دهند.

چگونه از گرمای بیش از حد جلوگیری کنیم:

 

3. کاغذ خردکن خودش کار می کند . سنسورهاش مشکلی داره؟

کاغذ خردکن-سنسور مشکل

علائم مشکلات سنسور

گاهی اوقات کاغذ خردکن ها ممکن است مشکلاتی داشته باشند که باعث می شود طوری رفتار کنند که انگار جن زده شده اند. منظور از این است که آنها ممکن است پس از خرد کردن متوقف نشوند (به طور مداوم در حالت “Auto / On” اجرا می شوند)، به طور تصادفی خودشان شروع به خرد کردن کنند، یا نشان می دهد که سطل کاغذ پر است یا درب باز است در حالی که آنها نیستند.

این مشکلات می تواند مربوط به مشکلی در سنسورهای کاغذ خردکن باشد و معمولاً توسط گرد و غبار یا کثیفی ایجاد می شود که تا حدی یک یا چند مورد از آنها را مسدود می کند. تمیز کردن این سنسورها معمولاً کار را انجام می دهد و مشکل را حل می کند.

تعمیر سریع

ساده ترین راه برای رفع این مشکلات ناشی از کثیف شدن سنسور، تمیز کردن آنهاست، اما این کار ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نباشد، زیرا سنسورها می توانند در داخل خردکن شما پنهان شوند.

یک کاغذ خردکن می تواند چندین سنسور مختلف داشته باشد. اکثر آنها اقدامات احتیاطی ایمنی برای کاربر یا جلوگیری از آسیب رساندن خردکن به خود هستند.

کاغذ خردکن های سطح بالا دارای سنسورها و نشانگرهای مختلفی هستند، اما اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • سنسور نشانگر بار – زمانی که کاغذ وارد می شود ثبت می شود.
  • سنسور پر شدن سطل / کیسه – نشان می دهد که سطل کاغذ پر است.
  • سنسور درب – زمانی را نشان می دهد که سطل کاغذ یا درب بسته نشده است یا به درستی به خردکن متصل نیست.

تمیز کردن سنسور کثیف همیشه راه حل آسانی نیست زیرا کاغذ خردکن های مختلف سنسورهایی در نقاط مختلف دارند و دسترسی به برخی از آنها راحت تر از بقیه است. با این حال، مکان سنسورها را می توان به طور کلی در دفترچه راهنمای کاربر پیدا کرد، و هنگامی که مکان سنسور را در دفترچه راهنما پیدا کردید، می توانید خردکن را خاموش کنید یا آن را به طور کامل از برق جدا کنید.

پس از آن، با استفاده از چراغ قوه، می‌توانید حسگر موجود در خردکن را جستجو کنید و از جاروبرقی، پارچه ،اسپری خشک برای تمیز کردن گرد و غبار و کثیفی استفاده کنید. بعد از تمیز شدن سنسورها و قرار گرفتن دوباره کاغذ خردکن، می توانید روشن کنید و امیدوارم مشکل حل شود.

4. کاغذ خردکن من صداهای عجیبی می دهد و کاغذ نمی گیرد. آیا نیاز به نگهداری دارد؟

خردکن-نگهداری

علائم نیاز به تعمیر و نگهداری

مانند بسیاری از لوازم خانگی، کاغذ خردکن ها نیاز به تعمیر و نگهداری گاه به گاه دارند تا به روال خود ادامه دهند. تعمیر و نگهداری برای خردکن هایی که به طور مکرر استفاده می شوند، مانند کاغذ خردکن های مورد استفاده در محیط اداری ضروری است . با این حال، در اینجا تعمیر و نگهداری به سرعت نادیده گرفته می شود، که می تواند مستقیماً در عملکرد خردکن منعکس شود.

علائمی که نشان می دهد دستگاه خردکن نیاز مبرمی به تعمیر و نگهداری دارد عبارتند از:

  • کاغذ خردکن کار می کند اما کاغذ را نمی گیرد/کشیدن.
  • کاغذ به درستی خرد نمی شود.
  • کاغذ خردکن برای شروع یا تولید صدای با صدای بلند، صدای ساییدن یا صدایی بیشتر از حد معمول دارد.
  • دستگاه کاغذ خردکن کندتر از قبل کار می کند.

اما نگران نباشید که رفع این علائم معمولاً بسیار آسان است.

تعمیر سریع

راه حل مناسب برای این علائم این است که دستگاه کاغذ خردکن اداری یا منزل خود را تعمیر و نگهداری کامل و به خوبی به دست آورده باشید. تعمیر و نگهداری از کاغذ خردکن خود در این شرایط در نهایت به معنای تمیز کردن عمیق آن است.

  1. این فرآیند باید با فعال کردن مختصر عملکرد معکوس برای شل کردن الیاف کاغذ یا ذرات باقی مانده آغاز شود.
  2. سپس دستگاه کاغذ خردکن را خاموش یا از برق بکشید و سطل کاغذ را تمیز کنید.
  3. بعد از اینکه ظرف را خالی، تمیز، خشک و دوباره قرار دادید، در امتداد شکاف باز که معمولاً کاغذ را در آن قرار می‌دهید، با دقت جاروبرقی بکشید، اما مطمئن شوید که تیغه‌های خردکن را لمس نکنید.
  4. استفاده از جاروبرقی، گرد و غبار کاغذ باقی مانده بین تیغه ها و لبه های دهانه را از بین می برد.
  5. مرحله آخر روغن کاری تیغه های خردکن با روغن رسمی خردکن است . این کار به تیغه های خردکن شما کمک می کند تا به آرامی حرکت کنند و به خوبی خرد شوند.

هنگامی که مراقبت کامل انجام شد، علائم ذکر شده در بالا باید فورا ناپدید شوند. تعمیر و نگهداری منظم همچنین به خردکن شما کمک می کند تا عمر طولانی و سالمی داشته باشد و تعداد مشکلاتی را که در طول مسیر با آن مواجه می شود به حداقل برساند. 

چگونه از کاغذ خردکن خود نگهداری کنیم؟

ترفندهای کاغذ خردکن

برای زنده و سالم نگه داشتن کاغذ خردکن خود، استفاده صحیح و نگهداری از آن ضروری است. لازم به ذکر است که دستگاه های خردکن سنگین، که معمولاً در هنگام خرد کردن می توانند کار بیشتری انجام دهند، معمولاً مشکلات کمتری مانند گیر کردن، گرم شدن بیش از حد دارند و به اندازه دستگاه های کاغذ خردکن خانگی ارزان تر به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند.
با این وجود، با استفاده صحیح از خردکن خود و نگهداری از آن، تعداد مشکلات آن را به حداقل می رسانید و طول عمر آن را به حداکثر می رسانید، بنابراین هم خود و هم خردکن را راضی نگه می دارید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید خود و دستگاه خردکن خود را راضی نگه دارید:

  • بدانید که دستگاه کاغذ خردکن شما می تواند چه کارهایی را تحمل کند و از محدودیت های آن تجاوز نکنید
    • بدانید که دستگاه کاغذ خردکن چه موادی را می تواند خرد کند یا نمی تواند
    • بدانید که آیا کاغذ خردکن شما می تواند گیره ها و منگنه ها را خرد کند یا خیر
    • تعداد ورق های کاغذی که می تواند به طور همزمان خرد شود را بدانید
  • کاغذ خردکن خود را پخش کنید تا به کاغذ خردکن شما زمان دهد تا خنک شود
  • کاغذ خردکن خود را به طور مرتب تمیز و روغن کاری کنید و وقتی که پر شد سطل کاغذ را خالی کنید
  • یک خردکن متناسب با نیاز خود بخرید

خردکن قدیمی خود را جایگزین کنید؟

آیا نکات و ترفندهای ما مشکلاتی را که با کاغذ خردکن خود دارید حل نکرد؟ خوب، ممکن است کاغذ خردکن شما کمی فرسوده شده باشد. این فقط اسناد محرمانه شما را مانند زمانی که کاملاً جدید بود خرد نمی کند. در روزهای قدیم، کاغذ را مانند کره برش مداد، برش می داد.
می توانید تقریباً هر چیزی را بدون مشکل به آن بدهید. اما اکنون، خردکن شما گرد و غبار، قدیمی و خسته به نظر می رسد. این می تواند به این معنی باشد که وقت آن رسیده است که خردکن قدیمی خود را با یک خردکن جدید جایگزین کنید.

 

ترک نظر