Written by اقای فلاحی بر ژوئن 8, 2022 در کاغذ خرد کن همه مطالب

وقتی می‌خواهید سخت‌افزار قدیمی مانند رایانه رومیزی قدیمی یا لپ‌تاپ معیوب را دور بیندازید یا بفروشید، ضروری است که داده‌های موجود در دستگاه ذخیره‌سازی را از بین ببرید. می توانید داده ها را با نرم افزار پاک کننده مخصوص پاک کنید یا هارد دیسک را از دستگاه الکترونیکی جدا کرده و با دستگاه تخریب هارد سیار آن را به صورت فیزیکی خرد کنید.

هارد دیسک در هارد دیسک خردکن
حذف داده ها برای پاک کردن کامل داده های حساس از دیسک کافی نیست.

می‌توانید دیسک‌های سخت و درایوهای حالت جامد را خودتان با ماشین‌های خردکن تخصصی خرد، برش یا خرد کنید، یا می‌توانید یک شرکت خدمات تخریب داده را استخدام کنید که می‌تواند خرد کردن را برای شما انجام دهد.

شرکت های تخریب هارد دیسک

آیا به دنبال راه حلی برای خرد کردن هارد دیسک های قدیمی خود هستید، اما نمی خواهید روی دستگاه خردکن هارد سرمایه گذاری کنید؟ سپس می توانید یک شرکت تخریب هارد دیسک را نیز استخدام کنید. این شرکت ها می توانند هارد دیسک ها و سایر دستگاه های ذخیره سازی را برای کسب و کار شما خرد کنند. برای امنیت مطلوب، توصیه می کنیم یک شرکت تایید شده تخریب داده ها را استخدام کنید. Shred-it یک شرکت دارای گواهینامه NAID است که می توانید استخدام کنید تا به طور ایمن هارد دیسک های قدیمی خود را خرد کند.

هارد دیسک-تخریب-شرکت-خدمات

دستگاه خردکن هارد دیسک چگونه کار می کند؟

دستگاه خردکن هارد دیسک مجهز به غلتک های برش فولادی سخت شده است که هارد دیسک را تکه تکه می کند. این ویدیو از برادران ویتاکر را مشاهده کنید تا یک هارد دیسک خردکن را در عمل ببینید.

هارد دیسک خردکن قبل از بعد

چقدر امن است؟

پس از نابودی، بازیابی اطلاعات از هارد دیسک خرد شده بسیار دشوار است. به دلیل تخریب فیزیکی، هارد دیسک در بخش های ریز از بین می رود. این باعث می‌شود که آن را بسیار ایمن‌تر از حذف فایل‌ها به صورت دیجیتالی یا اجرای «گزینه بازنشانی کارخانه» در رایانه یا لپ‌تاپ خود کنید.

اما در تئوری، حتی کوچکترین قطعه دیسک سخت ممکن است همچنان حاوی داده باشد. در سطح میکروسکوپی، شما واقعاً می توانید داده ها را ببینید. اما اینکه کسی بتواند هر گونه اطلاعاتی را از یک قطعه هارد دیسک خرد شده بازیابی کند بسیار ناپسند است زیرا دیسک بیش از حد آسیب دیده است.

ما توصیه می کنیم هارد دیسک خرد شده را با دور انداختن آن به یک ارائه دهنده خدمات بازیافت فلزات قراضه بازیافت کنید.

ترک نظر