Written by اقای فلاحی بر آگوست 22, 2019 در همه مطالب ویدئو پروژکتور
Rate this post

کنتراست ویدئو پروژکتور

کنتراست نسبت تمایز روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط یک تصویر است. به‌عنوان‌مثال وقتی می‌گویند کنتراست ویدئو پروژکتور 10000:1 است،یعنی روشن‌ترین سفید 10000 برابر از تاریک‌ترین مشکی روشن‌تر است. هرچه کنتراست بالاتر باشد کیفیت تصاویر نیز بالاتر خواهد بود.

کنتراست ویدئو پروژکتورها بین 1:2500 و 1:20.000 متغیر است.

اهمیت نسبت کنتراست کم است؟

به طور کلی، نسبت کنتراست از درجه اهمیت کمتری نسبت به سایر ویژگی های ویدئوپروژکتورها برخوردار است. لازم به ذکر است که کنتراست هم بصورت اصلی و هم داینامیک/پویا وجود دارد. مانند تلویزیون ها، پروژکتورها بیشتر کنتراست پویا را عنوان می کنند که عملکرد آن ها را روی کاغذ افزایش می دهد. همچنین سطح پرده نمایش هم نقش بزرگی در کنتراست بازی می کند. در نهایت هر نوری در محیط، کنتراست را در حد عدد ۲ رقمی پایین می آورد. جز در شرایطی که محیط مناسب برای تماشا را دارید (مثلا نزدیک هیچ نوری نباشید و پرده نمایش خوبی داشته باشید.)بنابراین هر چقدر اتاق تاریک تر باشد، تغییرات کنتراست بیشتر به چشم می آیند و به راحتی قابل مشاهده هستند. بنابراین اگر شما یک پروژکتور سینمای خانگی دارید که می توانید فضای کاملا تاریکی را ایجاد کنید، خرید یک پروژکتور با کنتراست بالا می تواند تاثیرگذار باشد، در غیر این صورت مقدار کنتراست بالا برای شما اهمیت زیادی ندارد.

Image result for contrast projector

 

Image result for contrast projector

هر چقدر اتاق تاریک تر باشد، تغییرات کنتراست بیشتر به چشم می آیند و به راحتی قابل مشاهده هستند. بنابراین اگر شما یک پروژکتور سینمای خانگی دارید که می توانید فضای کاملا تاریکی را ایجاد کنید، خرید یک پروژکتور با کنتراست بالا می تواند تاثیرگذار باشد، در غیر این صورت مقدار کنتراست بالا برای شما اهمیت زیادی ندارد.

 

ترک نظر