Written by اقای فلاحی بر ژوئن 7, 2022 در کاغذ خرد کن همه مطالب

خردکن هارد چیست؟

هارد دیسک های استفاده شده حاوی اطلاعات محرمانه زیادی هستند و احتمالاً اطلاعات حساس را در معرض خطر قرار می دهند. این داده ها را می توان در انواع دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، سرورها، تبلت ها، دستگاه های چاپ و تلفن های هوشمند یافت. چگونه می‌توانید درایوهای هارد دیسک قدیمی، معیوب یا آسیب‌دیده را بدون احتمال سرقت اطلاعات به‌طور ایمن دور بیندازید؟

داده ها را مطمئن نابود کنید و اطلاعات دیجیتال خود را از سرقت هویت در امان نگه دارید.

یک روش امن، سریع و مقرون به صرفه از بین بردن اطلاعات، از بین بردن فیزیکی هارد دیسک (HDD) با خردکن هارد دیسک است.

هارد دیسک های قدیمی معیوب-خراب شده-آماده خرد شدن
هارد دیسک های قدیمی آماده خرد شدن هستند.

خردکن هارد دیسک ماشین هایی هستند که قادرند هارد دیسک های نوری را به ذرات کوچک تبدیل کنند. بازیابی یا بازیابی اطلاعات از قطعات خرد شده که به شدت آسیب دیده اند تقریبا غیرممکن است. دستگاه های خردکن هارد دیسک قادر به خرد کردن حجم بالایی از هارد دیسک در ساعت هستند که باعث می شود این دستگاه های خردکن بسیار وقت گیر و مقرون به صرفه باشند.

هارد دیسک چیست؟

هارد دیسک یک دستگاه ذخیره سازی داخلی یا خارجی است که اطلاعات دیجیتالی را روی صفحات گرد پوشیده شده با مواد مغناطیسی ذخیره و ذخیره می کند. این بشقاب ها حاوی تمام داده ها مانند عکس ها، فایل های Word و صفحات گسترده اکسل هستند. هارد دیسک ها دستگاه های ذخیره سازی شناخته شده ای هستند که معمولاً در رایانه ها، لپ تاپ ها و سرورها استفاده می شوند. همچنین دستگاه های کپی حاوی هارد دیسک برای ذخیره فتوکپی هستند.

مهم است که بدانید هارد دیسک مشابه درایو حالت جامد نیست.

یک درایو حالت جامد که به نام SSD نیز شناخته می شود، دقیقاً مشابه هارد دیسک یا هارد دیسک نیست. هارد دیسک یک درایو مغناطیسی با یک دیسک در حال چرخش فیزیکی است که تمام اطلاعات شما را در خود دارد. در مقایسه، SSD کم و بیش یک تراشه بدون هیچ قطعه متحرکی است.

hard-drive-destruction-shredding-brantjes

یک درایو حالت جامد از نظر اندازه بسیار کوچکتر از یک هارد دیسک معمولی است و بنابراین به یک خردکن نیاز دارد که بتواند تراشه های کوچک را از SSD نیز خرد کند. برخی از خردکن های هارد دیسک حاوی غلتک های برش فولادی جامد هستند که برای SSD بسیار بزرگ هستند. این بدان معنی است که یک SSD ممکن است به سادگی از طریق غلتک های برش بلغزد، بدون اینکه از بین برود.

هارد دیسک های بزرگ و کوچک

همه هارد دیسک ها یکسان نیستند. آنها در ظرفیت و همچنین اندازه متفاوت هستند. هارد دیسک های استانداردی که در رایانه های رومیزی پیدا می کنید 3.5 اینچ ضخامت دارند. اما هارد دیسکی که داخل لپ تاپ است تنها 2.5 اینچ ضخامت دارد. اما هاردهای اکسترنال و درایوهای سرور بزرگتر نیز وجود دارند.

هارد-درایو-از-لپ تاپ
هارد دیسک کوچک از لپ تاپ

هنگامی که یک هارد دیسک خردکن را انتخاب می کنید، مهم است که بررسی کنید که آیا خردکن می تواند نوع هارد دیسک های شما را خرد کند یا خیر. برای راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب خردکن هارد دیسک مناسب برای کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

ترک نظر